o mne

e-mail

Digimon

"I can't give up hope! I have too many people depending on me!"

Tai, DM 1

Digimon Adventure 02 Team

TaiNa celom svete sa začali diať zvláštne veci. Elektrické zariadenia vypovedajú službu a celosvetová klíma sa drasticky mení. Na púšťach sneží, na zamrznutých koncoch planéty sú letné horúčavy, v suchu postihnutých oblastiach sa snažia ujsť pred záplavami... Nikto netuší kto, alebo čo, to môže spôsobovať.TK
Sedem detí, ktoré sa vybrali stráviť svoje krásne letné prázdniny do tábora, sa po zvláštnej búrke ocitnú v cudzom svete, ktorý sa drasticky líši od toho, na ktorý sme zvyknutí... Tu sa stretávajú so svojimi novými partnermi a budúcimi najvernejšími priateľmi - Digimonmi.

"I want you to know that I believe in you..." (Tai)

Takto sa začína jedna z mojich najobľúbenejších anime. Spočiatku sa na nej dosť nasmejete, je popretkávaná úsmevnými situáciami a humornými rozhovormi. Neskôr sa však dozvedáte i o samotných pocitoch postáv, o ich túžbach a snoch. Cestou ich stretávajú mnohé prekážky a nástrahy temnej stránky tohoto sveta, ale keďže tvoria tým, nič ich nemôže zastaviť.

DN Adventure 02 GroupPrvá séria sa dočkala vďaka svojmu úspechu pokračovania ako Digimon Advernture 02:
Tri roky potom čo digi-vyvolení opustili Digisvet, sa tento zase dostáva do ťažkostí. Objavil sa v ňom temný vládca, ktorý nepozná zľutovania a chce si podmaniť všetkých Digimonov. Proti tomu sa postaví nová skupina vyvolených, ktorí sa musia toho veľa učiť. Starší členovia, dá sa povedať, slúžia už iba ako tútori, na ktorých sa môžu obrátiť a ktorí im pomáhajú v ostatných záležitostiach, okrem boja. Davis a TK

Môj prvý dojem bolo sklamanie. Úvodná zvučka nebola veľmi podľa môjho gusta (v nemeckej verzii), ale neskôr som si na ňu zvykol. Trápilo ma taktiež, že sa odbočilo od zaužívanej techniky, ale aj to sa dalo ku koncu oželieť. Tretí zápor, ktorý mi najviac vadí, sa síce objavuje vo všetkých sériách Digimona, ale tu je najciteľnejší. Totiž často sa tu začínajú také menšie osobité časti, jednoduchšie povedané nedokončené deje. Slúžia ako predzvesť na filmy, no ale povedzte, kto kedy bude vidieť všetky filmy Digimon na Slovensku? Na kazetách sa síce už jeden objavil, no pravdepodobne prvý aj posledný...:(

Jednoznačne si autori nedali na tejto sérii veľmi záležať. Nových priaznivcov si to asi nezíska. Odporúčam hlavne skalným Digimon fanúšikom (ktorých tiež nie je na Slovensku veľa).

Digimon Tamers

Takato a GuilmonTento seriál je voľným pokračovaním Digimona, v podstate tretia séria. OkremRika niektorých známych Digimonov v ňom nikoho zo starých častí nenájdete. V tomto pokračovaní sa dej odohráva hlavne v reálnom svete, kde Digimoni chcú žiť medzi nami, aby mohli digitalizovať. Do tohto sveta prichádzajú z celosvetovej siete, o ktorú sa stará tajnáorganizácia. Tá ma aj za úlohu zničenie všetkých Digimonov, ktorým sa podarí prejsť. Novú partiu tvoria Takato s vlastným Digimonom Guilmonom (vlastným preto, že si ho sám vymyslel, nakreslil a potom mu ožil...:), Rika s Renamonom a Henry s Terriermonom.

"There's got to be a bigger reason why me and my friends were chosen to be Digimon Tamers in the first place." (Henry)

Rika a RenamonKeď som videl ukážky na túto sériu, bol som sklamaný, zdalo sa mi to trochu nejasné, nudné, nezáživné atď. Ale bol to veľký omyl. Intro je naozaj dobre spracované, hlavne hudobne. Prostredie je pekne maľované a detailné. Hudba v deji je ešte na vyššej úrovni ako v jednotke a dvojke. Henry a Terriermon
Mimochodom dej. Po zhliadnutí všetkých častí som si uvedomil, že sa časom mení, chcem tým povedať, že v prvých častiach nájdete hlavne žartovné scény, ku koncu sú to viacej úvahy a citové scény. Tak isto sa s nimi menia aj postavy.

Celkovo je tretie pokračovanie vydarené a nekazí povesť svojich dvoch predchodcov. Zdá sa ale, že ako seriál má predsa jednu chybičku, a to že štvorka bude asi tiež voľným pokračovaním. Ako to myslím zistíte, keď si DIGIMONa 3 pozriete až do konca.

Digimon Frontier
(preview)

Digimon Frontier (obrázok prebratý z www.lelola.net)Na nešťastie sa k nám ešte nedostalo štvrté pokračovanie, ale v Nemecku sa už pracuje na jeho preklade, čiže čoskoro sa nám naskytne možnosť zazrieť aj tieto diely. Ak čakáte pokračovanie z trojky, sklamem vás. Nič také. Začína sa úplne nový príbeh, i keď sa mi zdá že tam predsa budú nejaké spojitosti, ale o tom sa hovorí len tak z diaľky. Jediné čo nám zatiaľ ostáva je čakať a čakať. V každom prípade graficky to vyzerá veľmi dobre spracované a už si vo svete získal kopu priaznivcov.

Zatiaľ si môžete prečítať recenzie na zahraničných stránkach, poprípade stiahnuť nejaké to video, alebo si môžete prečítať preložený preview zo stránok bandai.com

Viacerí tento seriál odsudzujú kvôli deckosti, ale verte nie je jej tam viac ako je potrebné, a kvôli podobe s Pokémonmi, čo je len výhovorka aby to nemuseli pozerať. Možno keby skúsili na chvíľu nemať predsudky...

Orbmon