homepage

recenzie

slovíčka

links

o mne

CardCaptor Sakura

Ak sa pohybujete internetovým svetom anime a mangy, skôr či neskôr narazíte aspoň na malý obrázok z tohoto seriálu. V Japonsku sa popularita Carccaptor Sakury môže porovnávať so slávou Sailor Moon. (Môžete si tam dokonca kúpiť CCS-ponožky alebo CCS-zubnú kefku...:-)

CardCaptor Sakura

Kero-chanCCS, 12-zväzková manga (vyšla v nemeckom nakladateľstve Feest Manga) bola sfilmovaná a 70-dielny seriál by sa mal začať vysielať aj v Európe na PRO7 ^_^ Nejaké rozdiely medzi mangou a anime určite nájdete, napr. Meiling sa v mange nevyskytuje a nejaké tie karty museli byť pridané, kvôli dĺžke seriálu, ale inak je seriál verný svojej čiernobielej prelohe.

Ako sa to všetko začalo? 10-ročná Sakura Kinomoto bola v podstate úplne normálna žiačka 4. triedy Tomoeda školy až kým... Jedného dňa objavila v knižnici svojho otca zvláštnu knihu. Zo starej knihy vystúpil podivný oranžový „medvedík“ (neviem presne identifikovať tento lietajúci druh), ktorý sa predstavil ako mocný strážca pečate Kerberos (ktorého moc ale zatiaľ prechodne niekam vyprchala). So silným ósackým prízvukom sa Sakure snažil vysvetliť, že je jej úlohou zozbierať všetky karty, tzv. Clow Cards, ktoré sa z knihy stratili, pravdepodobne keď si na chvíľku zdriemol...:-) Ono to však nie je také ľahké. Na rozdiel od normálnych kariet, tieto majú svoje vlastné vedomie a každá vlastní nejakú špeciálnu mágiu. Kero-chan, ako ho Sakura nazýva, jej daruje zázračný kľúčik, pomocou ktorého môže karty chytiť a potom využívať ich mágiu. Ach áno, aby som nezabudla, ak sa jej to nepodarí, svet postihne niečo strašné...

V skutku jednoduchý príbeh sa zamotáva s príchodom nových postáv:

TomoyoTomoyo Daidouji - Sakurina najlepšia kamarátka, ktorá ako jediná vie, že Sakura je Cardcaptor. Je z toho nadšená viac ako sama Sakura a obdivuje jej odvahu. Jej akcie natáča na video a vlastnoručne jej šije kostýmy (nakoľko Sakura nemá uniformu ako Sailor Moon).

SyaoranShaolan Li - nový žiak v Sakurinej triede, ktorý do Tokya prišiel z Hong Kongu. Hneď od začiatku sa netají tým, že aj on chce zozbierať všetky Clow Cards, pričom mu pomáha špeciálny kompas, dedený v jeho rodine. Výrobcom kompasu je sám tvorca kariet, čarodejník Clow, ktorý je aj jedným z predkov rodiny Li. V seriály sa objavuje aj jeho sesternica Meiling Li, s ktorou je Shaolan už zasnúbený... Meiling vidí v každom dievčati konkurenciu, hlavne v Sakure, aj keď zo začiatku je to neopodstatnené, lebo Sakura sa viac zaujíma o Yukita, spolužiaka jej brata. Ten, zdá sa, ukrýva tiež nejaké tajomstvo. Neskôr sa objaví tak isto záhadný chlapec Eriol. Je to nepriateľ alebo chce Sakure pomôcť...?

Meiling                            Touya (brat)                              Yukito

Otakovia, ktorí poznajú iné diela autoriek zo skupinky CLAMP, ako RG Veda alebo X/1999, budú možno sklamaní, nakoľko je tento príbeh určený skôr mladšiemu publiku. Napriek tomu si myslím, že je veľmi milý a vydarený. Veď počkajme si na jeho nemeckú premiéru.

PS - kto má radšej čierno-biely originál, nech navštívi www.mangazz.host.sk :-)