links

o mne

Angelic Layer

Autorky skupiny CLAMP majú na svedomí viacero príbehov a dosť ich bolo aj sfilmovaných. Taká Cardcaptor Sakura, Chobits ale aj X/1999 pochádzajú práve od týchto talentovaných dám.

Medzi ich novšie príbehy určené mladšiemu publiku patrí práve Angelic Layer.

Angelic Layer

Hlavnou hrdinkou je žiačka Suzuhara Misaki. Dievčatko trpí trochu komplexmi kvôli svojmu malému vzrastu a aby to nebolo všetko, stratila rodičov. Úplnou sirotou, ale nie je. Matku síce stratila, no žije. Ešte keď bola Misaki malá, jej matka musela odísť do Tokia za prácou. Bola ňou taká zaneprázdnená, že jej dcéra za celých 7 rokov od nej nedostala ani jeden list, nehovoriac o osobnej návšteve. Misaki jej nič nezazlieva. Ale predsa len, správa sa takto milujúca matka dieťaťa...?

Nakoniec však Misaki „z čakania“ vyrástla a sama sa vybrala do Tokia k svojej tete. Hneď po príchode ju upútala obrovská televízna tabuľa, kde v zápase biely anjel napriek svojim malým rozmerom porazí svojho hrozivo vyzerajúceho súpera. Neznámy anjel Misaki očarí svojou odvahou a vytrvalosťou a stane sa jej vzorom pri jej vlastných zápasoch. Ale nepredbiehajme...

Angelic Layer je teda, jednoduchšie povedané, zápas „anjelov“. V obchode si kúpite špeciálne vajíčko, tzv. Angel Egg, vo vani ho otvoríte a vyberiete z neho bábiku veľkosti asi ako Barbie. Pomocou počítača jej naprogramujete meno, vlastnosti, zvolíte typ... Potom nasleduje, hlavne pre dievčatá, príjemnejšia časť. Musíte jej/mu predsa vybrať šaty a zvoliť účes (v tomto boli autorky naozaj kreatívne). Dobre, zatiaľ je to však stále len obyčajná bábka. V čom je tak výnimočná, že je ňou nadchnutý celý svet?

Totižto, ak s ňou prídete do špeciálnych herní, môžete ju nechať bojovať proti iným svojho druhu. Na hlavu si nasadíte na to určenú prilbu a hodíte svojho „anjela“ do arény. V momente keď prekročí virtuálnu hranicu, „ožije“. Ovládate ho mysľou, takže reaguje okamžite na každú vašu myšlienku. Cieľom je, samozrejme, poraziť súpera buď na body po uplynutí 10 minút, alebo ho jednoducho zbiť KO.

Misaki sa s pomocou Icchana, muža, ktorého spoznala na stanici a ktorý jej vysvetlil o čo v Angelic Layer vlastne ide, a svojich priateľov dostáva stále vyššie v rebríčku hráčov. Všetci ju považujú za zázrak, nakoľko je mladá, začiatočníčka a jej anjel je pomerne malý. Jej cieľom je ale dostať sa až na vrchol a bojovať s krásnym bielym anjelom, ktorého videla po príchode do Tokia. Podarí sa jej to nakoniec? Aké prekážky a dobrodružstvá ju čakajú v aréne i v reálnom živote? A kde je jej matka? Prečo ju ešte nenavštívila? Nechce sa s ňou stretnúť?

Tieto otázky nechám radšej nezodpovedané, aby som vám nepokazila zábavu zo seriálu.

Ešte pár osobných poznámok:-)

Grafika je naozaj krásna, aj opening a 2 ending songy sú pekné, ale predsa len je to seriál skôr pre mladších divákov (čo neznamená, že pre ostatných je zakázaný; ja som zvládla 16 dielov za poobedie ^_^). Chýbalo mi tam aj napätie. Nie typu: „Kto vyhrá ďalší zápas?“ ale také, čo by sa ťahalo celým seriálom. Väčšina faktov je známych už od začiatku. Všetko sa tiež, až na pár svetlých okamihov, točí okolo zápasov s tým alebo oným súperom s takými alebo onakými problémami a životnými traumami. Napriek tomu som osobne nenašla nič, čo by mi vyslovene prekážalo a toto anime som si dosť obľúbila. Myslím si tiež, že každý sa stotožní s ústrednou myšlienkou príbehu:

Ak sa snažíte, nevzdáte a hlavne v seba veríte, nezáležiac na vašej výške, sile ani veku, dostanete sa až na vrchol!

yoake